مجله دکوراسیون

تأثیرگذاری پارچه پرده بر روشنایی

تأثیرگذاری انتخاب انواع پارچه پرده بر روشنایی

نوع پارچه پرده را بر اساس نور طبیعی در مکان مورد استفاده آن انتخاب کنید. بعضی از پارچه‌­ها به علت قرار گرفتن در معرض نور شدید ­خورشید آسیب می‌­بینند و از بین می‌­روند، بنابراین در هنگام انتخاب پرده باید از استفاده چنین پارچه‌هایی در اتاق‌­های آفتابی اجتناب کنید.
پارچه‌­ای با دوام برای اتاق‌­هایی که نور شدید خورشید به آن‌ها می‌تابد انتخاب­ کنید به دلیل اینکه خورشید در نهایت به هر نوع پارچه در ­طول زمان آسیب خواهد رساند. اما برخی از پارچه‌­ها هستند که نسبت به اشعه‌­های خورشید، دوام بیشتری دارند.
برای مثال ابریشم مصنوعی، از جمله پارچه­‌هایی است که بیشترین مقاومت را در برابر نورخورشید دارد. لازم ­به ذکر است، ابریشم اگر بی‌­رنگ باشد در برابر پوسیدگی خورشید حساس خواهد بود.
اگر شما از نور طبیعی لذت می‌­برید، انتخاب پرده با پارچه‌های شفاف می‌تواند این لذت را برای شما به ارمغان بیاورد. همچنین این نوع پرده برای فضاهای­ کوچکی که می‌­خواهید آفتاب­گیر باشد، مناسب هستند، این­گونه پارچه­‌ها همچنین تهویه طبیعی را فراهم می­کنند.

  • پرده‌ها در تنظیم مقدار نور ورودی به داخل خانه نقش فراوانی دارند. میزان نور ورودی باید در انتخاب پرده مورد توجه قرار گیرد.
  • پرده­­­­­­­‌هایی نیز وجود دارند که به صورت دولایه هستند و می­توانند نور ­کافی را ازخود عبور دهند و در عین حال حریم خصوصی داخل خانه را تضمین کنند.
  • هنگام استفاده از این پرده‌­های دولایه­ برای اینکه عبور نور بیشتری وارد فضای اتاق شود کافی است یکی از دو پرده را کنار بزنید و پرده دیگر را به حالت باز­گذاشته ­تا از فضای خصوصی شما حفاظت ­کند.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *